ДІЇ НАСЕЛЕННЯ ПІД ЧАС ПОТРАПЛЯННЯ У ЗОНУ АВАРІЇ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ

Російська армія регулярно обстрілює залізницю, є загиблі та поранені. Руйнується інфраструктура. Виникають аварії. Із зони воєнних дій до західних кордонів залізничники вивозять пасажирів у переповнених вагонах, часом без світла і з закритими вікнами заради безпеки. Люди сидять на підлозі. Дорога займає у два-три рази більше часу, ніж це бувало до війни через обстріли, об’їзди небезпечних зон.

Залізниця – це зона підвищеної небезпеки, не тільки  під час воєнного стану, а і у мирному житті.

Для того, аби НЕ зазнати травматизму на залізничному транспорті варто знати та дотримуватися правил поведінки на залізничних об’єктах та поблизу них.

Ми інформуємо, що на станціях, перегонах, територіях підрозділів АТ «Укрзалізниця» внаслідок наїзду залізничного рухомого складу, падіння з нього або інших видів впливу громадяни отримують травми різного ступеня важкості. Аналіз випадків отримання травм сторонніми особами на залізничному транспорті свідчить про те, що більшість із них сталися внаслідок порушення потерпілими Правил безпеки громадян на залізничному транспорті, зокрема:

·   перехід залізничних колій у невстановлених місцях

·   перебування на залізничних коліях

·   посадка та висадка під час руху потягу

·   перебування в стані алкогольного сп’яніння на території об’єктів залізничного транспорту.

Основними причинами аварій і катастроф на залізничному транспорті є несправності шляху, рухомого складу, засобів сигналізації, централізації і блокування, помилки диспетчерів, неуважність і халатність машиністів. Найчастіше відбувається схід рухомого складу з рейок, зіткнення, наїзди на перешкоди на переїздах, пожежі і вибухи безпосередньо у вагонах. Проте, їхати в потязі приблизно в три рази безпечніше, ніж летіти на літаку, і в 10 разів безпечніше, ніж їхати в автомобілі.

ОСНОВНІ ПРОФІЛАКТИЧНІ ПРАВИЛА

Знайте, що з погляду безпеки самі кращі місця в потязі – центральні вагони, купе з аварійним виходом-вікном або розташоване ближче до виходу з вагону, нижні полиці. Як тільки Ви опинилися у вагоні, дізнайтеся, де розташовані аварійні виходи і вогнегасники.

Дотримуйте наступні правила: 

  • при русі потягу не відкривайте зовнішні двері, не стійте на підніжках і не висовуйтеся з вікон; 
  • ретельно укладайте багаж на верхніх багажних полицях;
  • не зривайте без крайньої необхідності стоп-кран;
  • запам’ятаєте, що навіть при пожежі не можна зупиняти потяг на мосту, в тунелі і в інших місцях, де ускладнитися евакуація;
  • палите тільки у встановлених місцях;
  • не возите з собою пальні, хімічно і вибухонебезпечні речовини;
  • не включайте в електромережу вагону побутові прилади;
  • при запаху горілої гуми або появі диму негайно звертайтеся до провідника.

ЯК ДІЯТИ ПРИ ЗАЛІЗНИЧНІЙ АВАРІЇ

При краху або екстреному гальмуванні закріпитеся, щоб не впасти. Для цього схопіться за поручні і упріться в стіну або сидіння ногами. Найбезпечніше опуститися на підлогу вагону. Після першого удару не розслабляйтеся і тримайте всі м’язи напруженими до тих пір, поки не стане остаточне ясно, що руху більше не буде.

Відразу після аварії  оповістіть диспетчера і  ДСНС України, МВС України.

Вибирайтеся з вагону через двері або вікна – аварійні виходи (залежно від обстановки), оскільки висока вірогідність пожежі. При необхідності розбивайте вікно купе тільки важкими підручними предметами.

Допоможіть витягувати людей з пошкоджених вагонів.

Надайте постраждалим першу допомогу та викличте швидку медичну допомогу.

При покиданні вагону через аварійний вихід вибирайтеся тільки на польову сторону залізничної колії, узявши з собою документи, гроші, одяг або ковдри. При пожежі у вагоні закрийте вікна, щоб вітер не роздував полум’я, і йдете від пожежі в передні вагони. Якщо не можливо – ідіть в кінець потягу, щільно закриваючи за собою всі двері. Перш ніж вийти в коридор, підготуйте захист для дихання: шапки, шарфи, шматки тканини, змочені водою.

Пам’ятаєте про те, що при пожежі матеріал, яким фанеровані стіни вагонів, – малминит – виділяє токсичний газ, небезпечний для життя.

Опинившись зовні, негайно включайтеся в рятувальні роботи: при необхідності допоможіть пасажирам інших купе розбити вікна, витягуйте постраждалих і так далі.

Якщо при аварії розлилося паливо, відійдіть від поїзда на безпечну відстань, оскільки можлива пожежа і вибух.

Якщо струмопровідний дріт обірваний і стосується землі, віддаляйтеся від нього стрибками або короткими кроками, щоб забезпечити себе від крокової напруги.

Відстань, на яку розтікається електрострум по землі, може бути від двох (суха земля) до 30 м (волога).