КЛАСИФІКАЦІЯ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН: ПРОПОЗИЦІЇ, СКАРГИ ТА ЗАЯВИ
Відділ документообігу і контролю, розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації апарату надає інформацію щодо видів звернення громадян за змістом:
Пропозиція (зауваження) – звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.
Зверніть увагу, що визначення терміну пропозиції/зауваження не передбачає подання їх до установ, які не є органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
Скарга – звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян, посадових осіб.
Визначальним є те, що скарга вирішується та подається органу чи посадовій особі, яка має повноваження припинити порушення (перешкоджання в реалізації права або обмеження права) підпорядкованого органу чи посадової особи та відновити тим самим право скаржника.
Заява (клопотання) – звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності.
Клопотання – письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.