ПОРЯДОК ДІЙ ПІСЛЯ ВИЗНАННЯ СУДОМ ДЕРЖСЛУЖБОВЦІВ ВИННИМИ У ВЧИНЕННІ КОРУПЦІЙНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ
Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції Ізмаїльської РДА Ніна Вєтєва нагадує, що держслужбовці підлягають притягненню до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією, на підставі ч. 2 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції», пунктів 3, 4 ч. 1, ч. 2 ст. 84 Закону України «Про державну службу».
Залежно від судового рішення, згідно з яким держслужбовця визнано винним у вчиненні корупційного правопорушення, він може бути звільнений з держслужби або притягнутий до дисциплінарної відповідальності.
У яких випадках держслужбовець підлягає звільненню з держслужби?
Зокрема, на виконання пунктів 3, 4 ч. 1, ч. 2 ст. 84 Закону України «Про державну службу» держслужбовець підлягає звільненню у разі набрання законної сили:
рішенням суду щодо його притягнення до адміністративної відповідальності за пов’язане з корупцією правопорушення, яким на нього накладено стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, що пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;
обвинувальним вироком суду, яким держслужбовця визнано винним у вчиненні умисного, зокрема, корупційного злочину незалежно від призначення покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, в тому числі у разі звільнення від покарання.
Що є підставою для порушення дисциплінарного провадження щодо держслужбовця?
Особа, яка вчинила корупційне правопорушення або правопорушення, пов’язане з корупцією, однак судом не застосовано до неї покарання або не накладено на неї стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, пов’язаними з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (або такою, що прирівнюється до цієї діяльності), підлягає притягненню до дисциплінарної відповідальності на підставі ч. 2 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції».
Підставою для порушення дисциплінарного провадження щодо держслужбовця є отримання органом публічної влади одного з таких рішень суду:
ухвали про звільнення від кримінальної відповідальності за вчинення корупційного правопорушення у зв’язку із закінченням строків давності;
постанови у справі про адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, згідно з якою особу притягнуто до адміністративної відповідальності без накладення стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю;
постанови про закриття справи про адміністративне правопорушення з нереабілітуючих підстав (зокрема, у зв’язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення, а також у разі звільнення від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення на підставі ст. 22 Кодексу України про адміністративні правопорушення).